Magda Gessler wciąż na szczycie. Powracający Hubert Urbański przebojem zajął drugie miejsce. Stacje dynamicznie monetyzują popularność swoich gwiazd.
Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował kolejną odsłonę autorskiego raportu nt. gwiazd TV, na których stacje telewizyjne zarabiają najwięcej reklamowych pieniędzy. W 2017 r. w okolicach szczytu rankingu mocno zamieszał Huber Urbański z powracającym formatem „Milionerzy”. Wyprzedziła go tylko wieloletnia liderka zestawienia - Magda Gessler - jej „Kuchenne rewolucje”, które zarobiły blisko 200 mln. zł!
Magda Gessler od kilku lat króluje w rankingu przygotowywanym przez dom mediowy MullenLowe MediaHub. W 2017 r. „Kuchenne rewolucje” (TVN) zarobiły 196,7 mln zł. Kolejność pierwszej piątki rankingu wyglądała by bardzo podobnie w stosunku do roku 2016 gdyby nie powracający format „Milionerzy” (TVN), który zdeklasował format „Nasz nowy dom”, prowadzony przez Katarzynę Dowbor do miejsca trzeciego (109,9 mln. zł.). To właśnie teleturniej, którego twarzą jest Huber Urbański znalazł się na drugiej pozycji zestawienia z przychodami 127,1 mln zł. - Dobry wynik liderki rankingu jest m. in. wynikiem „primetime’owej” pory powtórek (soboty, 18.00). Odświeżony przez TVN format „Milionerzy” stał się w minionym roku sporym hitem. Na jego korzyść zadziałała pora emisji oraz częstotliwość – od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55. Dzięki temu ma oglądalność na wysokim poziomie – wśród wszystkich analizowanych przez nas programów ma największą średnią oglądalność spotu – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert ds. TV w MullenLowe MediaHub.
Sztandarowy talent show Polsatu „Twoja twarz brzmi znajomo”, który firmują Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski i Maciej Dowbor zajął czwarte miejsce z przychodami reklamowymi 91,2 mln. zł.
Pierwszą piątkę zamyka serial kryminalny z Bronisławem Cieślakiem „Malanowski&Partnerzy” (Polsat), który przysporzył stacji Solorza 86,2 mln. zł. Z naszego rankingu zniknął „Taniec z gwiazdami” (Polsat), który był na piątej pozycji rankingu w 2016 r. z przychodami ponad 66 mln. zł. W 2017 r. spadł na pozycję 18 z ponad dwukrotnie niższymi przychodami (30,2 mln. zł.). Niewątpliwie powodem tego spadku była liczba edycji – w 2016 r. widzowie mogli oglądać dwie: wiosenną i jesienną. W 2017 r. Polsat wyprodukował tylko wydanie wiosenne.
Raport MullenLowe MediaHub pokazuje także, że popularne formaty telewizyjne z roku na rok przysparzają stacjom coraz więcej reklamowych pieniędzy. - Programy z pierwszej piątki rankingu zarobiły o niemal 18% więcej niż rok wcześniej – mówi Michał Bakalarczyk.
- Nadawcy umiejętnie „monetyzowali” także swoje propozycje programowe, zwiększając liczbę spotów przy popularnych formatach co przekładało się także na wzrost sumy GRP – wyjaśnia Bakalarczyk.
TOP5 PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH 2016 vs. 2017
PROWADZĄCY
PROGRAM
KANAŁ
WPŁYWY REKLAMOWE
2016
Magda Gessler
KUCHENNE REWOLUCJE
TVN
168 593 565
Katarzyna Dowbor
NASZ NOWY DOM
Polsat
103 088 390
Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski
TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO
Polsat
99 629 605
Bronisław Cieślak
MALANOWSKI & PARTNERZY
Polsat
81 993 395
Beata Tyszkiewicz, Andrzej Grabowski, Iwona Pawlović, Michał Malitowski, Paulina Sykut-Jeżyna, Krzysztof Ibisz
TANIEC Z GWIAZDAMI
Polsat
66 063 720
2017
Magda Gessler
KUCHENNE REWOLUCJE
TVN
196 737 005
Hubert Urbański
MILIONERZY
TVN
127 076 685
Katarzyna Dowbor
NASZ NOWY DOM
Polsat
109 990 925
Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski
TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO
Polsat
91 154 975
Bronisław Cieślak
MALANOWSKI & PARTNERZY
Polsat
86 201 005
*GRP (ang. Gross Rating Point) jest to suma ratingów czyli wartości, które określają jaki % grupy celowej (populacji) zetknął się z pojedynczą emisją naszej reklamy. ** Analiza została przeprowadzona na bazie danych: Nielsen Audience Measurement, grupa Wszyscy 16-49