RAPORT: Aktywność reklamowa gwiazd polskiego Youtube’a

Warszawa, 13 sierpnia 2018 r.

Youtube jest dziś w Polsce trzecią pod względem zasięgu witryną internetową. Generowane przez czołowych twórców zasięgi są łakomym kąskiem dla wielu marek. Warto jednak wiedzieć, że wyniki współpracy z youtuberami wymykają się powszechnie dostępnym na rynku narzędziom badawczym. Dlatego dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował pierwszy w Polsce raport, w którym analizuje aktywności reklamowe u najpopularniejszych twórców Youtube’a.

Z raportu MullenLowe MediaHub wynika, że blisko co czwarty materiał prezentowany przez czołowych youtuberów zawiera treści reklamowe. Są one prezentowane w rozmaitych formach: od umieszczenia logo na filmie począwszy, poprzez dedykowane konkretnym produktom materiały, na sponsorowaniu niemal całości twórczości danego twórcy przez konkretną markę. – Marketerzy przy doborze partnerów do współpracy najczęściej kierują się liczbą subskrybentów danego kanału. W ich zamyśle jest to gwarancją wygenerowania dużych zasięgów. Jednak rzeczywistość jest nieco bardziej skomplikowana - mówi Maja Biniewicz, Chief Digital Officer ww MullenLowe MediaHub. Zdarza się bowiem dość często, ze liderzy rankingu subskrypcji generują znacznie mniej odsłon niż byśmy się po nich spodziewali.

Twórcy raportu zwracają także uwagę na problem oznaczania treści sponsorowanych przez twórców. Prawie połowie z nich zdarza się zapominać o tym, aby jasno wskazać że marka płaci za promocję. M.in. z tego powodu analizowanie tego rodzaju współprac jest trudne.

Top 15 YouTuberów przyciągnęło w ciągu kwartału aż 36 marek. Pokazuje to skalę, tego do te pory nie badanego zjawiska. Oddajemy w Państwa ręce pierwszą w Polsce analizę aktywności reklamowych na profilach najpopularniejszych twórców YouTube.

W raporcie wzięto pod uwagę takich twórców jak: AbstrachujeTV, BEKSY, MULTI, Remigiusz Maciaszek, izak LIVE, Stuu.skkf, Karolek, Naruciak, Mandzio, Blowek, ROJSON, reZigius, 5 Sposobów na…, SA Wardega.

MullenLowe Group, będąca częścią Grupy Interpublic, to ukierunkowana na kreatywność zintegrowana sieć komunikacji marketingowej z ogromnym doświadczeniem biznesowym i gotowością do podejmowania wyzwań. To globalny butik kreatywny, który czerpie inspirację z lokalnych kultur, mając równocześnie światowy zasięg. Dzięki pakietowemu modelowi organizacyjnemu, Grupa specjalizuje się w: rozwiązaniach komunikacji marketingowej za pośrednictwem MullenLowe, zintegrowanym digital marketingu dzięki MullenLowe Profero, zakupie i planowaniu mediów poprzez MullenLowe Mediahub oraz  marketingu aktywacyjnym i konsumenckim za pośrednictwem MullenLowe Open. Grupa niezmiennie znajduje się w gronie najczęściej nagradzanych i najbardziej efektywnych grup sieciowych na świecie.